کد خبر: ۵۴۱۹۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
اقدام دولت کنونی آمریکا بیشتر شباهت به کارهای بیل کلینتون دارد تا ریچارد نیکسون

آمریکا خود را برای جنگ با ایران آماده می‌کند؟| نشنال‌اینترست: ترامپ بی سر و صدا برای خاورمیانه برنامه‌ریزی می‌کند

"نشنال اینترست" اشاره می‌کند که با توجه به مسائل ایجاد شده درباره شخص رییس‌جمهوری آمریکا، ترامپ نیز مانند دولت کلینتون به طور بی سر و صدا برای خاورمیانه برنامه ریزی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- اقدام دولت کنونی آمریکا بیشتر شباهت به کارهای بیل کلینتون دارد تا ریچارد نیکسون؛ در زمینه مسائل جنسی و روابط مالی شخصی، پاکدامنی کمی وجود دارد با این حال، رییس جمهوری فعلی فردی است که در عرصه اقتصاد و سیاست خارجی آمریکا طوفانی به پا کرده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ "نشنال اینترست" اشاره می‌کند که با توجه به مسائل ایجاد شده درباره شخص رییس‌جمهوری آمریکا، ترامپ نیز مانند دولت کلینتون به طور بی سر و صدا برای خاورمیانه برنامه ریزی می‌کند.

آمریکا خود را برای جنگ با ایران آماده می‌کند؟| نشنال‌اینترست: ترامپ بی سر و صدا برای خاورمیانه برنامه‌ریزی می‌کند

این نشریه می نویسد: "البته این بار نوبت ایران است نه عراق. هرچند به پایان سال 2018 میلادی نزدیکتر می‌شویم امریکا بیشتر به احتمال تکرار رویدادی فراموش شده در تاریخ‌اش نزدیک می‌شود: حمله هوایی امریکا در دوران زمامداری بیل کلینتون علیه رژیم صدام حسین در دسامبر 1998 میلادی. رییس جمهوری 42 ساله امریکا در آن زمان فرمان حمله را صادر کرد و هزاران عضو گارد ریاست جمهوری صدام کشته شدند. او از دفتر خود در واشنگتن ماموریت حمله به برنامه تسلیحات هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی عراق را کلید زد و اشاره داشت که این برنامه‌ها دارای ظرفیت تهدید نظامی برای همسایگان عراق بودند. او هدف از ماموریت خود را حفاظت از منافع ملی امریکا و منافع مردم خاورمیانه و سرتاسر جهان اعلام کرد".

"نشنال اینترست" در ادامه می‌نویسد:"دولت ترامپ به طور رسمی می‌گوید که به دنبال تغییر رفتار ایران و نه لزوما تغییر رژیم است. با این حال، اعضای ارشد کابینه امنیتی ترامپ با این نظر رسمی مخالف هستند. آنان با مجاهدین خلق (منافقین) در ارتباط هستند. 

آنانی که در فکر براندازی نظام ایران هستند باید بیشتر به زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی فکر کنند و نه حمله 2003 میلادی آمریکا به عراق. پیش از این "جان بولتون" مشاور امنیت ملی در تابستان گذشته گفته بود که اسرائیل و امریکا پس از خروج امریکا از برجام روی گزینه نظامی بحث می کنند. او خواستار تحویل جنگنده های اف-35 امریکایی به اسرائیل شده بود. در این میان باید پرسید آیا تشکیل گروه اقدام ایران می‌تواند در راستای براندازی کار کند؟ "فرانک گافنی" یکی از نظریه‌پردازان جریان نئومحافظه‌کار نظر مخالفی در این باره دارد. او می‌نویسد شاید حق با ظریف وزیر خارجه ایران باشد که گفت تشکیل گروه اقدام ایران، برنامه امریکا برای تکرار کودتای امریکایی 28 مرداد است اما امریکایی‌ها موفق نخواهند شد. گافنی می‌گوید: هوک عمیقا مخالف ترامپ است و تا همین اواخر برای نجات توافق هسته‌ای اوباما تلاش می کرد.

"نشنال اینترست" در ادامه می‌نویسد: ظرفیت حمله به ایران وجود دارد اما کمتر از 10 درصد است" این نظر یک افسر ارشد سابق ارتش امریکاست. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
6
0
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ملت مل رشید و شجاع و با هوش است و او را همانند چهل سال گذشته نا امید خواهند کرد و نوکران داخلی اش را بی آبرو تر از قبل می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
3
0
ما امریکار زیر پا می گذاریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین